RC Mikrovrtulníky jsou určeny pro širokou veřejnost a často se tak stávají ideálním dárkem pro začátečníky. Jedná se o miniaturní zmenšeniny vrtulníků (velikost se pohybuje okolo 20cm), které jsou vhodné většinou pro létání ve vnitřních prostorech. S některými vybranými modely je ale možné létat za bezvětří nebo v mírném vánku i venku. Jejich cena začíná na několika stokorunách a díky odolné konstrukci nejsou nutné časté nákupy náhradních dílů po nezvládnutých manévrech. Některé z náhradních dílů jsou navíc dodávány přímo s originálním balením. Špičkové modely této kategorie se dají pořídit do dvou až tří tisíc korun a vyznačují se již schopností pokročilých akrobatických prvků.
Mikrovrtulníky se dělí na dvě kategorie – jedno a dvou rotorové. Dvourotorové jsou sice stabilnější a jejich ovládání je tak daleko snadnější, ale mnohem více adrenalinu a zábavy si užijete s jednorotorovými modely. Samozřejmě to vyžaduje trochu více trpělivosti a několik nalétaných hodin. I ty nejmenší jednorotorové modely jsou navíc vhodné pro létání venku a zvládají i let za slabého vánku. U lepších modelů je pak také možné přizpůsobit ovládání vašemu leteckému naturelu – přecvaknutím táhel na rotoru můžete vybrat, zda bude helikoptéra reagovat na vaše povely rychle a ostře, anebo bude „krotkým beránkem“ s daleko pomalejšími reakcemi. Ke stabilitě vrtulníku ve vzduchu také velkou měrou přispívá také tvz. gyroskop, který vyrovnává točivý moment hlavního rotoru směrem k ocasu a vrtulník je pak při letu daleko stabilnější a je schopen držet lépe směr. Tuto vlastnost ocení zejména začátečníci.
Mikrovrtulníky jsou v drtivé většině dodávány v tzv. RTF (Ready to fly) paketu, což znamená, že nejsou nutné žádné další investice a jediné, co potřebujete udělat je vyndat vrtulník z krabice, koupit baterie do vysílače, které nejsou součástí balení, a pak už jen stačí zapnout a létat. Některé modely se dají zakoupit i v tzv. BNF (Bind and Fly) paketu. V takovém případě vám stačí zakoupit model vrtulníku a pro jeho ovládání používat již dříve zakoupený vysílač. Akumulátory ve vrtulníku se nabíjejí přibližně půl hodiny a v provozu poté vrtulník udrží přibližně deset minut.